donderdag 23 juni 2016

Kwaaltjes en geheimen...

Daar ben ik weer. Inmiddels zijn we een klein beetje aan het idee gewend en ben ik volgens een snelle berekening van de dokter 4 weken en 5 dagen in verwachting.
Dat is een beetje gek omdat de daadwerkelijke 'bevruchting' ongeveer 2 weken geleden moet zijn geweest. (ons weekendje Harderwijk!)
 Maar de telling schijnt vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie te zijn. In elk geval zijn we dolgelukkig en heb ik voor mijn gevoel al een paar 'echte zwangerschapskwaaltjes'.

Kwaaltjes die ik (achteraf) aan mijn zwangerschap toewijs:


  • Hongerr!! echt veel en vooral s'avonds.
  • Zwaarder geworden, nu al ruim 3 kg -_-
  • Heel veel plassen, ook s'nachts minimaal 1x maar vaak 3x eruit moeten
  • Moe. Ik! Ben! Erg! Moe! Met opstaan valt het nog wel mee, dat is altijd lastig maar nu ben ik vaak 'vroeg'wakker (hahaha vroeg is nu 08:30... wacht maar Roos...)
    Maar vooral midden op de dag stort ik echt in. Gisteren tot 22:30 uur op kantoor gezeten en echt helemaal gesloopt terwijl ik normaal tot middernacht de benen onder mn lijf vandaan loop!
  • Stemmingswisselingen. Niet heel veel gelukkig maar ik merk wel dat net als toen ik de pil slikte ik heel uiteenlopende emoties heb. Meestal ben ik dolgelukkig maar soms slaat dat ineens om in super depri m.b.t. de toekomst.
Gelukkig ben ik (nog) niet misselijk en heb ik weinig rugpijn. Ik hoop dat de misselijkheid me bespaart wordt. 

Het Geheim

Dan 'Het Geheim'... wij weten het nu 3 dagen en wat is het nu al ver-schrik-kelijk moeilijk om niet mijn moeder op te bellen of gewoon de auto te pakken en naar haar toe te gaan... Ik mis haar erg en normaal gesproken belden we iedere dag maar nu durf ik niet omdat ik bang ben dat ik het verraad.

Mart wil wachten tot we de eerst echo hebben gehad (15 juli om 10.00 uur) en daar heeft hij natuurlijk gelijk in. Er kan ook nog zoveel misgaan in deze fase dat het misschien verstandiger is om het nog niet te vertellen.
Maar toch wil ik dat stiekem heel graag!

We zijn ook aan het nadenken hoe we dat willen doen want we willen het eigenlijk wel op een speciale manier doen. Mijn ouders worden natuurlijk voor het eerst opa en oma en dat verdient een bijzonder moment vinden wij.
Ook natuurlijk verzinnen we iets speciaals voor Mart z'n ouders, want die zijn dan wel al opa en oma van Mart z'n broer maar toch...

Er is nog zoveel wat ik wil schrijven maar dat bewaar ik voor een volgende keer.
Dan vertel ik je alles over 'ons sesamzaadje'...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten